REHLAH MAHABBAH


15 Februari 2011_Kesatuan Pelajar Islam Johor telah mengadakan Rehlah Mahabbah di Tasik Kejuteraan Universiti Kebangsaan Malaysia. Rehlah yang diadakan bersempena cuti umum Maulidul Rasul S.A.W ini,di hadiri kira-kira 25 orang ahli KPIJ yang menuntut di sekitar IPTA di Lembah Klang,Selangor Dan Negeri Sembilan,iaitu UIAM,UKM,USIM,KUIS,UPM dan Asasi UIAM Nilai.


Rehlah yang bermula tepat jam 10 pagi ini di isi dengan sesi taaruf di kalangan ahli-ahli dan perkongsian Sirah Nabawiyyah bersempena Maulidur Rasul S.A.W.Acara diserikan lagi dengan amanat dan peringatan daripada YDP KPIJ Sdr Mohammad Khairullah bin Mohd Zainudin. Beliau menegaskan peri pentingnya pogram ukhuwwah sebegini perlu diadakan selalu,di samping itu beliau menambah setiap ahli perlu istiqamah dalam gerak kerja dan mengatur perancangan strategik bagi melicinkan lagi agenda gerakan pelajar.secara keseluruhannya,


Rehlah Mahabbah in telah berjaya mencapai matlamat dan objektifnya.Semoga ukhuwwah yang terbina di kalangan ahli ini kekal selamanya.

- KESATUAN PELAJAR ISLAM JOHOR -

This entry was posted on Monday, February 14, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.