MERENUNG DENGAN BERIBADAH



Melihat kearah pantai, banyak perkara yang boleh kita pelajari daripadanya. Semuanya terpulang kepada individu untuk menilai sesuatu itu secara positif mahupun sebaliknya. Bermacam-macam ragam dan telatah manusia yang berada di pantai. Masing-masing dengan agenda tersendiri. Beristirehat, mencari ketenangan, meluangkan masa bersama keluarga dan juga sebagainya.


Timbul persoalan. Adakah hanya sekadar tempat untuk beristirehat, mencari ketenangan, meluangkan masa bersama keluarga? Adakah maksud yang tersirat disebalik itu? Apakah kamu tidak berfikir atau merenung sesuatu itu dengan beribadah?


"Tunduklah selalu ke bumi, kerana apabila kamu mendongak kelangit mungkin tidak bisa tahu langkahmu yang mana bisa buat kamu terjatuh."

Positiflah dalam berfikir dn memikirkan sesuatu. Kerana dengan apa yang anda fikirkan itu, mempengaruhi tingkah laku anda seharian. Jika anda berfikiran positive, ia akan menghasilkan sesuatu ke arah positif, malah jika sebaliknya natijah juga sebaliknya.

InnaAllaha A'lam...

This entry was posted on Tuesday, March 22, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “MERENUNG DENGAN BERIBADAH”

Anonymous said...

insyAllah......